Είναι όλες οι φωτογραφίες για πούλημα;

Οι φωτογραφίες που θα ανεβάσετε στα πρακτορεία πρέπει να πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις.

Πρέπει να έχουν τραβηχτεί από εσάς και να έχετε το copyright. Αυτό πρέπει να το θεωρήσουμε δεδομένο και να μη το αναφέρουμε καν αλλά… από καιρού εις καιρόν παρουσιάζονται διάφοροι “φωτογράφοι” που προσπαθούν να πλασάρουν δουλειές άλλων για δικιές τους. Με το Internet όμως ο κόσμος είναι μια μεγάλη γειτονιά οπότε δεν αργεί να πέσει ο πέλεκυς.
Σημειώστε επίσης ότι αν πρόκειται για εικονογράφηση βασισμένη σε φωτογραφία πρέπει και αυτή η φωτογραφία να είναι δική σας.

Το μέγεθος τους πρέπει να είναι πάνω από 3 Megapixels. Αρκετά φωτογραφικά πρακτορεία δέχονται και μικρότερες εικόνες αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η εικόνα τόσες περισσότερες είναι οι εφαρμογές της, άρα και οι πιθανές πωλήσεις της.

Πρέπει να είναι τεχνικά άρτιες. Με σωστή εστίαση, σύνθεση, φωτισμό και χωρίς ψηφιακό θόρυβο. Ελέγξτε ακόμη την συμπίεση αρχείων την μηχανής σας ώστε να έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα χωρίς παραμορφώσεις.

Δεν πρέπει να περιέχουν copyrighted υλικό. Η λίστα εδώ είναι αρκετά μεγάλη και όσο περνάει ο καιρός αυξάνεται: Λογότυπα, ονόματα εταιρειών, πολλά από τα σύγχρονα έργα τέχνης, αναγνωρίσιμο design (αυτοκινήτων, σκαφών, κινητών τηλεφώνων κλπ) και ότι άλλο βάλει ο νους σας.

Δεν πρέπει να απεικονίζουν πρόσωπα χωρίς την άδεια τους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει πριν να ανεβάσετε στο πρακτορείο τις φωτογραφίες σας πρέπει να έχετε υπογεγραμμένη φόρμα από το/τα μοντέλο/α ότι έχει γνώση του τι θα κάνετε με την φωτογραφία. Model release forms διαθέτουν όλα τα φωτογραφικά πρακτορεία σε ηλεκτρονική μορφή.

Δεν πρέπει να απεικονίζουν αναγνωρίσιμη ξένη ιδιοκτησία. Τουλάχιστον όχι σαν το κύριο θέμα της φωτογραφίας σας. Σε αντίθετη περίπτωση χρειάζεστε όπως και στην περίπτωση του μοντέλου μια συμπληρωμένη φόρμα από τον ιδιοκτήτη (property release) που θα συνοδεύει κάθε φωτογραφία σας.

Πρέπει να είναι πρωτότυπες και να έχουν πιθανή εφαρμογή σε μια διαφήμιση (stockworthy). Τα παλαιότερα φωτογραφικά πρακτορεία δεν πρόκειται να δεχθούν φωτογραφίες με θέματα που έχουν υπερκαλυφθεί στην βάση δεδομένων τους. Καταπληκτικά ηλιοβασιλέματα, όμορφα λουλούδια και χαριτωμένα κατοικίδια δεν έχουν καμμία τύχη εκτός και αν είναι πρωτότυπα και τεχνικά άρτια. Ακόμα όμως και γίνουν δεκτές θα έχουν να αντιμετωπίσουν σκληρότατο ανταγωνισμό.

Μπορεί να θεωρήσετε κάποιους από τους παραπάνω περιορισμούς πραγματικά …περιοριστικούς αλλά τελικά είναι αναγκαίοι όταν αναφέρονται σε εικόνες ελεύθερες δικαιωμάτων (royalty free).

Δείτε δύο περιπτώσεις:
1. Φαντασθείτε πως θα αισθανθεί το μοντέλο σας ή και εσείς ακόμη αν το πρόσωπό του εμφανισθεί σε μια δυσφημιστική για το άτομο του διαφήμιση. Π.χ.: Το μοντέλο σας απεικονίζεται κοιτώντας χαμογελαστά έναν ηλεκτρικό λαμπτήρα που κρατάει στο χέρι του. Ο διαφημιστής προσθέτει το σλόγκαν: “Τόσο εύκολο, που ακόμη και ένας ηλίθιος μπορεί να το κάνει”.

2. Έχετε φωτογραφήσει την έκθεση επίπλων κάποιου πελάτη σας για ένα προσπέκτους. Πολλές από τις φωτογραφίες που δεν έχουν εγκριθεί είναι καταπληκτικές και ανεβάζετε κάποιες για πώληση. Κάποιος διακοσμητής που δεν έχει υλικό από δικές τους δουλειές αγοράζει τις φωτογραφίες και τις βάζει στον ιστοχώρο του και στα flyer που τυπώνει για τους πελάτες του για να δείξει το είδος των υπηρεσιών που προσφέρει. Σε αυτήν την περίπτωση, ακόμη και αν έχετε στα χέρια σας φόρμα property release υπογεγραμμένη από τον πελάτη σας, έπρεπε να είχατε ενημερώσει τον πελάτη σας για όλες τις πιθανές χρήσεις των φωτογραφιών.

Ετικέτες: , , , ,

AddThis Social Bookmark Button

Απαντήστε